Хибридните събития не са новост. Но месеците, преминали под знака на COVID-19 и социалната дистанция, промениха тотално отношението към събирането на много хора на едно място. И те се оказаха потенциалното бъдеще на бранша.

 

Същност на хибридното събитие

Най-краткото и точно описание на хибридното събитие е „физическа среща, в която участва и онлайн аудитория“. То изразява максимално същността и особеностите му, от които произтичат и специфичните задачи по планирането, организацията и провеждането му.

При организацията му, вие на практика се подготвяте

  • за работа с две различни аудитории в реално време,
  • поставени при различни условия
  • и с различни изисквания.

 

Защо да се ориентирате към хибридните събития

Когато се заемате с нещо по-трудно от обичайното, трябва да имате убедителни мотиви.

Хибридните форми ги осигуряват напълно.

 

Те разширяват потенциалната и реалната аудитория

Опасенията, че онлайн достъпът до мероприятието намалява реалните участници, са неоправдани. Чрез мрежата се включват всички заинтересовани, които не могат да го посетят поради липса на време, бюджет и др. Практиката на водещите в бранша показва, че виртуалната аудитория може да достигне 10 пъти реалната, включително хора от други страни.

 

Премахват ограниченията на мястото и времето

Онлайн могат да присъстват не само участниците, но и лекторите. Събитието или отделни негови части се гледат многократно след приключването му от нови и нови потребители.

 

фото колаж

 

Позволяват аудиторията да споделя собствено съдържание със специален хаштаг

Личните снимки, видео, текстове обогатяват и разнообразяват хибридното мероприятие и ангажират по-пълноценно отдалечените ви гости. Прави ги заинтересувани от максимално разпространение на записа му или гледането му на живо.

 

Приложими са за различна тематика

С успех като хибридни могат да се проведат образователни, официални, информационни, забавни, развлекателни и всеки друг тип срещи.

 

Спонсорите получават много широки възможности

Освен присъствието на логата им на банери, слайдове на презентации, в имейлите, могат да получат собствени сесии. Използването на материали от хибридното събитие във времето увеличава ползите им.

 

Подобряват възвръщаемостта

При платени събития участието през интернет можете да продавате на по-ниска цена, но на много повече хора. Тематични части от записите също могат да се продават, както и да се използват за маркетингови задачи и при подготовката на следващи ивенти.

 

 

Формират богата база данни

Натрупаната информация е база за последващи анализи както за маркетингови цели, така и за усъвършенстване на практиката ви и подобряване на бъдещите събития.

 

Сигурността на виртуалните участници е гарантирана.

 

По-евтини са и създават по-малък въглероден отпечатък

Болшинството участници не пътуват, нямат нужда от допълнителни услуги, храна и т. н.

 

Трудности при организиране  

Обслужвате две различни аудитории при различни условия

Ефектите на живо често са дефекти за виртуалната аудитория (затъмнена зала, звукови ефекти). Нужни са ви активности специално за онлайн участниците, те не бива да се чувстват пренебрегвани. Виртуалните гости много повече очакват събитието да е забавно – като телевизионно шоу.

 

wifiНужно е сериозно технологично и техническо осигуряване

Задължителен е надежден и стабилен интернет, добре подбрани приложения за видео срещи и споделяне на съдържание, предварителна подготовка на хората за  работа с тях. Необходими са репетиции за гладка работа с техниката, гарантиране на качествено стриймване, постоянна техническа поддръжка.

 

 

Определящ е точният разчет на времето и спазването му  

Предвидете и резерв от време на всеки етап. Ще е необходим поради забавената реакция на виртуалните участници и поради спецификата на участието онлайн.

 

2020 година е много трудна за индустрията. Хибридните събития не само ще ви позволят да преминете през кризата, но и да стабилизирате бизнеса си и да си създадете по-добра перспектива. Свържете се с нас , когато ви е нужна помощ!

 

Разберете повече по темата, като прочетете и „Как да организирате хибридни събития“