С настъпването на 2018, новите тенденции и промените в индустрията на събитията вече са обект на сериозно внимание. Подготовката за тези промени в началото на годината ще бъде ключов фактор за разработването на успешни стратегии за събития от всякакъв вид и мащаб. И какъв по-добър начин да започнете новата година, от този да се запознаете с прогнозите на най-изявените експерти в бранша.

Технологични трендове

С всяка следваща година технологичният напредък се очаква да бъде топ приоритет за всяка професионална индустрия. Това с особена сила важи за индустрията на събитията, тъй като технологиите ще продължават да оказват повсеместно влияние върху всички аспекти на събитието, както за организаторите, така и за участниците.

Ключовата тенденция за 2018 година ще са приложенията за събития /event apps/, чието използване се очаква да стане все по-широко, заради безбройните възможности, които предлагат – максимална ангажираност на участниците, ценни нетуъркинг преживявания, по-добро управление и контрол върху събитията и други.

Сигурност на данните

С толкова много данни, които се анализират от различни източници, вариращи от приложения за събития до специално разработени платформи за управление на събития, загрижеността относно защитата на личните данни на потребителите става все по-сериозна и изисква адекватни мерки и промени.

Събитията, които ще имат най-осезаем успех в дългосрочен план, са тези, които ще имат ясна и прозрачна политика за данните и които своевременно ще спазват изискванията и правилата на новата GDPR разпоредба.

Бизнес трендове

Най-важната бизнес тенденция /особено при събитията на живо/ за 2018 ще бъдат софтуерните решения за управление на събития. Според последните проучвания в световен мащаб, близо 80% от професионалните организатори, планиращи B2B събития, използват някакъв софтуер за управление на събития. Това е сигурен знак, че ивент индустрията ще продължи да расте, тъй като тези професионалисти в бранша все повече се възползват от технологиите и иновативните платформи за обслужване и провеждане на събития.

Нови преживявания за участниците

Освен технологичните и бизнес трендове 2018 година ще изпъкне и с още една тенденция – драстичната промяна в преживяванията на участниците и присъстващите по време на събитията.

Някои от начините, по които това ще се случи, са все по-силно навлизащото приложение на технологиите за виртуална реалност, които предлагат все по-персонализирано и интерактивно изживяване, докато иновативните стратегии и изкуствения интелект ще променят изцяло облика и досегашната представа за събитията.

Основната цел на всички събитията ще бъде улеснената свързаност между хората – в реалния и дигитателен свят. Затова и технологиите ще са основното средство за постигане на по-голяма ангажираност и взаимодействието между различните участници в дадено събитие – позволявайки нови форми на интеракция дори при отдалечен достъп.