Организирането на събития заема все по-голям дял от маркетинговите бюджети на организациите. Целите им са все по-амбициозни, а стремежът да са максимално впечатляващи и ефективни породи цяла индустрия. Тя се развива с бързи темпове и развитието ѝсе определя от ясно изразени устойчиви тенденции. А те са ориентирани към тотална промяна на бизнес събитията.

 

Знаете ли какво е Bleisure

Това е нова дума, появила се преди около десетина години. Някои твърдят, че се е получила от сливане на  business и leisure, други търсят смислова и фонетична връзка с pleasure. По-важното е, че все повече участници в събитията очакват деловата част да бъде подкрепена от занимателна; новият полезен опит и бизнес запознанства да са съчетани с интересна дестинация, с опознаване на културно-исторически забележителности и добри емоции.

 

събитие

Това поставя завишени изисквания към мястото на провеждане на събитието. Кетърингът трябва да осигурява не просто храна, а удоволствие, повод за интензивно общуване и сближаване. Задължително е да отчита променените нагласи към хранeнето и да предлага различно меню според предпочитанията на участниците. Бизнес събитията все повече заприличват на фестивали.

 

Ще кажете, че това е скъпо? Но пък ще ви донесе несъмнени ползи – снимки и постове в социалните мрежи и медиите, ангажирани привърженици и верни потребители и т. н.

 

 

Технологиите, които пестят средства и време

Ако искате технологиите да са от полза, не ги третирайте като украшение. Накарайте ги да работят, да забавляват, да управляват, да планират. На тях можете да прехвърлите цялата административна и организационна работа – от приемане и обработка на заявките за участие, до регистриране на участниците и проучване на личните им интереси и предпочитания – за храна, забавления, пътувания, настаняване и т. н. технологии

 

Впрегнете в работа минисайтове, приложения, чат ботове, технологии за лицево разпознаване, за превод в реално време. Сензори могат да събират точни данни за посещаемостта, активността и емоционалните реакции на аудиторията, предпочитанията им към едно или друго мероприятие от програмата.

 

Това ще ви спести време и средства. Ще ви позволи по-добре да планирате настоящото събитие, да коригирате и насочвате развитието му според получаваната обратна връзка. Данните ще са неоценими и за всяко следващо събитие. От друга страна – възможността за точни и добре онагледени доклади, подплатени с конкретни данни, прави спонсорите и рекламодателите много по-сговорчиви от нищо не означаващата фраза „отлична посещаемост“.

 

Екологично мислене

Една от най-устойчивите тенденции в организирането на събития е екологично отговорното поведение. Посуда за многократна употреба, точно планиране на храната, за да не се изхвърля, оптимизиране на транспорта са ангажименти, които вече се приемат за обичайни. Използването на всички достъпни възможности на технологиите ще направят излишни помощните и рекламните материали на хартия, които много от участниците изхвърлят още преди да си тръгнат.

 

Сигурност

Светът в последните години става все по-несигурно място. Природни бедствия и терористични атаки си оспорват ежедневно вниманието ни. Затова сред тенденциите в бранша ярко се отличава стремежът към сигурност. Да, става дума и за сигурността на личните данни. Но става дума и за буквалната, физическа сигурност на участниците.

Ако сте се спрели на екзотични дестинации, консултирайте се със специализираните служби за очакваните климатични условия и не поемайте никакви рискове. Координирайте събитието с местните служби за сигурност и най-близкото здравно заведение. Осигурете охрана.

 

Тенденциите при организирането на събития през 2019 наследяват и доразвиват насоките от последните години. Новото е следствие на развитието на дигиталните технологии и промените в обществено-икономическия живот. Съобразяването с тях няма задължителен характер, но ще направи събитията ви по-адекватни на реалността и на очакванията на аудиторията ви.