В първата част на публикацията „Тенденции в организирането на събития през 2019“ стана дума за актуалните тенденции от гледна точка на организацията и използването на технологиите. Сега ви предлагаме очакваните промени от гледна точка на преживяванията и съпричастността на аудиторията.

 

Автентичност и персонализиране

Никога не забравяйте, че разчитате на твърде ухажвана и затова разглезена аудитория. Тя ще откликне на поканата ви, само в случай, че е в много голяма степен персонализирана и събитието ви има собствен облик.

 

Това означава да правите събития, само когато имате какво да кажете и да покажете; да каните лектори, експерти и референтни личности, адекватни на тематиката и целите ви – такива, които могат да разкажат и защитят историята на марката; да намерите своя неповторим начин да поднесете информацията; да предвидите експерименти и тестове, дискусии, диспути, дегустации, игри и т. н.

тенденции при събитията

Означава също умело да използвате натрупаната информация от предни събития, от контактите на конкретния участник с марката или организацията, от предварителни анкети и чек-листове, за да създадете програма с максимални възможности за персонализиране още при планирането.

 

Интерактивност

Аудиторията все повече ще става действащо лице. Хората, които ви интересуват, искат не просто да присъстват, да гледат и да слушат. Те искат да участват в събитието – да пробват, да обсъдят, да оценят, да направят, да преживеят. Искат не само да получат информация, а да натрупат опит, да подновят стари познанства и да завържат нови. Дайте им  тази възможност!

 

Ключовата дума е „интерактивност“. Използвайте максимално технологиите, за да се почувстват вашите гости не просто публика, а активни участници. Те ще ви се отплатят като популяризират събитията ви така, както сами никога не можете да направите (поне не и без солиден бюджет). Ще ви останат верни и ще формират общност, на която можете да разчитате.

 

Сближаване на бизнеса и забавлението

От една страна срещите „лице в лице“ са незаменими дори в ерата на социалните мрежи. От друга – трябва доста да се потрудите, за да изкушите важните за вас потребители да ви дойдат на крака, вместо да следят събитието онлайн. Хората ценят времето си и искат да извлекат максимума от всяко свое действие. Те биха искали заедно с бизнес опита да натрупат спомени, положителни емоции, да се насладят на екзотична храна, неочаквани преживявания и развлечения. Те все повече искат Bleisure (от business и leisure – свободно време, забавление).

 

Тенденцията за приближаване на големите бизнес събития към фестивалите е ясно очертана. Те все по-често предлагат множество отделни малки събития с различна тематика и възможности за изява на участниците.

 

            

 

Събитията все повече се прицелват във формирането на общности

Взаимообвързаността на всички събития в годишния ви план повишава чувствително ефективността им. Поддържането на вече създадения образ, на вече създадените отношения е много по-лесно и по-изгодно от формирането всеки път на нови. Позволява много висока степен на персонализиране на подхода към всеки участник и постепенното формиране на общност на базата на вашите стоки, услуги, активности.

 

Умело управляваната общност от своя страна разширява популярността ви и улеснява изпълнението на маркетинговите планове, повишава възвръщаемостта на разходите по събитието. Затова така нареченият инфлуенсър маркетинг все повече навлиза и в света на организаторите на събития. Ще рече – да намерите най-влиятелния блогър от вашата аудитория и чрез него – индиректно – да я управлявате.

 

Успешни събития през 2019!