Ключът към успеха в хотелиерския бизнес е често сложен и дълъг процес, който изисква непрекъснато да се търсят нови начини за удовлетворяване на очакванията и търсенията на гостите. Няколко са основните стъпки в правилната посока, за да се задържите дълго време на върха.

1. Локацията

Местоположението играе жизненоважна роля за успеха на всеки хотел. Туристите и гостите винаги търсят хотел, който е възможно най-близо до целта на тяхното посещение. Бизнесът и корпоративните групи обикновено търсят пространства в центъра, в близост до офиса или до конферентни центрове. Търсят се големи зали, които да отговарят на конкретните нужди за бизнес мероприятия или събития.

2. Иновативни преживявания

Днес от хотелиерската индустрия се очаква да предостави не само настаняване и румсървис. Гостите стават все по-взискателни търсят нови иновативни преживявания, съобразени с техните нужди и очаквания. Така например, по-младият сегмент туристи, които обикновено прекарват малко време в хотела, могат да бъдат привлечени от разнообразни дейности – като концерти на живо, градски турове, забавления, специални кулинарни изживявания.

3. Комуникация

Комуникацията е най-важното умение за екипа на всеки хотел. Добре обучените и тренирани служители, които знаят как да реагират във всяка една ситуация, са от ключово значение, дали туристът ще си тръгне доволен или не.

Добрата комуникация означава, че слушате гостите си, разбирате техните проблеми и оценявате тяхното мнение и отзиви. Перфектната комуникация с всеки един член от екипа на хотела може лесно да впечатли гостите и да ги превърне в лоялни клиенти.

4. Безопасност на топ ниво

Пълното разбиране на правилата за безопасност и способността да се запазва спокойствие при извънредна ситуация са от решаващо значение. Сигурността и безопасността на гостите винаги трябва да е сред топ приоритетите на всеки хотел

5. Гъвкавост

Правилата са, за да се спазват, но гъвкавата политика и индивидуалният подход към всяка конкретна ситуация или проблем са също толкова значими. Клиентите могат да имат напълно различни очаквания за даден хотел. От решаващо значение е колко бързо и адекватно мениджърите вземат решения в критични ситуации. Навременната и правилна реакция не само ще донесе добра репутация на хотела, но и ще спечели доверието, лоялността и удовлетвореността на гостите.

6. Детайлите

За да се осигури най-доброто изживяване на всеки клиент, е важен всеки малък детайл – от приветствието с усмивка, поддържането на свежи цветя в лобито на хотела, през осигуряването на безупречно обслужване, качествена храна и топ качество на услугите, до бързото настаняване и освобождаване на стаите и др.