Как цветът на храната влияе на настроението на гостите на вашето мероприятие?

Всеки организатор на събития знае, че определени цветове могат силно да повлияят на настроението на публиката или участниците в дадено мероприятие, но какво се случва, когато използваме тези цветове при избора на кетъринг за дадено мероприятие?

Проучванията показват, че различните цветове на храната могат да въздействат на емоционалното състояние на човек (променяйки дори пулса и дишането), защото човешкият мозък подсъзнателно определя какъв би бил вкусът на храната, според нейния цвят, още преди да бъде опитана.

Възможно ли е изборът на определен цвят храна и нейното оформление да повлияе на настроението и тона на дадено мероприятие? Ето какво въздействие биха имали върху участниците едни от най-популярните цветови нюанси.

1. Код „червено“

Червеният цвят привлича с особена сила вниманието и символизира необходимостта от действие. А когато става въпрос за храна, червеното отключва и стимулира апетита.

Ако целта на събитието е да се постигне максимално привличане на вниманието на посетителите (и да се стимулира действие), най-доброто решение е да се използват червени декорации и храни. В този случай, изборът трябва да е в полза на червени плодове и зеленчуци (а не на сладки изкушения), така че гостите да не злоупотребяват с прекалено калорична храна.

2.Жълто и оранжево

Оранжево и жълто са цветовете най-силно асоциирани със слънцето и лятото, които предизвикват положителни емоции на радост и оптимизъм. Доказано е, че тези цветове подобряват и концентрацията. Но дали ефектът им е различен, когато се използват като акцент в храната?

Обикновено, жълтите и оранжеви блюда се свързват с усещане за комфорт, но действат и тонизиращо на мозъка, стимулирайки умствените способности. Идеалното решение за събития с продължителен характер, като конференции, семинари, нетуъркинг и др.

Лошо време в деня на събитието? Декорациите в жълто и оранжево, в комбинация със същия цвят храни ще изпълнят пространството с по-приповдигнато и радостно настроение.

3. Пурпурно великолепие

Лилавото често се свързва с творчество и въображение. Но дали ви е известно, че този цвят е сред основните кулинарни тенденции за годината?

Продукти във виолетови нюанси, като аспержи, патладжан, лилави сладки картофи и царевица, съдържат много антиоксиданти, които са идеални за активизиране на ума и справяне със стреса и напрежението.

Това би било идеалното решение за по-продължителни мероприятия.

4. Бяло за баланс

Най-честото белият цвят при храната се свърза със солени вкусове, но с помощта на умело подбрани бели мусове, кремове, други съставки и елементи от декора, със сигурност е възможно да се постигне по-различен ефект. Или да не се постига какъвто и да било ефект, ако събитието не изисква да се провокират определени чувства или настроения. Белият цвят е сред малкото цветове, които не стимулират особено сетивата. Затова и неговата употреба е универсална и го прави подходящ за всяко едно събитие или мероприятие, което няма за цел да променя настроението или възприятията на гостите.