Когато организирате събитие, го организирате с мисълта за успех. А част от успеха е добрата посещаемост. Възниква въпросът – как да увеличите посещаемостта на семинара, конференцията, бизнес срещата, празника? Как да накарате всички поканени да дойдат?

 

Защо хората посещават организирани събития

Очакват конкретна полза

Обикновено участниците в бизнес събития очакват да научат нещо ново, свързано с професията или бизнеса им, да се запознаят с нови хора – потенциални клиенти и партньори.

Искат да се забавляват

Когато човек се записва за някакво събитие, той се надява да може да си отдъхне от ежедневното напрежение, да релаксира, дори да се позабавлява. Не случайно така нареченият конферентен туризъм заема все по-голям дял от туристическия пазар.

Търсят запомнящи се преживявания

При това съвсем не става дума за преживявания на афтърпартито. Включилите се във вашето събитие очакват да са не просто зрители, те искат да участват – в обсъждания на проекти и презентации, в решаване на казуси, в конкурси. Искат да изпитват вълнения и разтърсващи емоции.

 

Дайте на своята аудитория каквото иска

Когато изградите репутация, че вашите мероприятия са съдържателни и интересни, вашата аудитория ще ви бъде вярна, ще следи и ще посещава всичките ви събития.

  • Организирайте събитието на интересно място, избирайте важни и значими теми.
  • Канете уважавани лектори, професионалисти, гости, които имат какво да кажат. Дайте достъп до съдържателни материали.
  • Осигурявайте възможност за активност и творчество на участниците и им предложете впечатляващи преживявания.
  • Погрижете се за качествени съпътстващи събития – забавна програма, посещение на забележителности, добра храна, състезания с награди и т. н.

 

Рекламирайте събитието по всички възможни начини

Използвайте всички канали, за да стигнете до потенциалната си аудитория – корпоративния сайт, сайтове на партньорски организации, Фейсбук страницата, Туитър, Инстаграм, Линкедин, специализирани форуми, видеоканали и т. н. Можете да направите страница на самото събитие, която да обновявате съобразно етапите на подготовката му. Адресът на тази страница поставяйте на изходящата кореспонденция към клиенти, доставчици, партньори – независимо дали е на хартия или в електронен вид.

Според насочеността и мащаба на събитието може да се окаже подходяща телевизионната и радиореклама, външната реклама, рекламата в специализираните издания.

 

Покани за събитияПоканите са много важни

Поканете участниците достатъчно рано и помолете за потвърждение на присъствието им, дайте им възможност да се регистрират онлайн.  Не пропускайте нито един достъпен начин – електронни покани, мейли, покани, отпечатани на хартия, телефонни разговори, колективни покани в социалните мрежи и форумите и т. н.

 

 

Създайте поводи да напомняте за събитието многократно. Изпратете на поканените дневния ред, после програмата и откъси от лекциите и т. н. Можете да ги прозвъните или да поискате окончателно потвърждение чрез мейл няколко дни преди началния ден.

Особено внимание обърнете на неформалния подход. Нека всички служители да поканят лично чрез имейл или телефон хората, с които работят. Оповестете, че всеки може да доведе заинтересуван приятел. Не пропускайте да персонализирате  максимално поканите и да накарате потенциалните участници да се почувстват специални.

 

обратна връзкаИзползвайте всяко събитие, за да направите следващото по-добро

Не пропускайте да потърсите обратна връзка скоро след събитието. Помолете участниците и гостите да отбележат какво им е харесало и какво не, имат ли забележки, какво биха искали да чуят и видят следващия път, колко по-рано биха желали да знаят за ивентите, организирани от вас.

 

Ако искате консултация или помощ по темата, потърсете ни! Ще ви помогнем с удоволствие.