Дизайнът на събитието ви дава възможност да превърнете тривиалното събиране на хора по определен повод в приключение, в история, за която дълго ще се говори. Това се постига с логическа и хронологическа обвързаност на съдържанието и целите с пространствените решения, с графичните елементи и колорита – с целия арсенал на дизайна. Разбира се, необходима е и щипка фантазия, и много страст.

От къде да започнете?

 

 

Уточнете коя е аудиторията ви и какво иска

Събитието, което подготвяте, си има своите цели и задачи. Но ако не успее да ангажира аудиторията, за която го правите, целите и задачите му ще се провалят. Затова си изяснете най-напред коя е аудиторията ви и какво иска. Стилистиката и дизайнът се определят от демографските характеристики на участниците, от досегашния им опит, от вкусовете и очакванията им. Те ще са едни за целева група от IT специалисти и други за студенти-хуманитаристи или за потребители на бързооборотни стоки в зряла възраст.

Но каквато и да е аудиторията ви, тя ще иска уникално съдържание и възможност да го сподели в социалните медии, персонализирани преживявания, опит, надхвърлящ рамките на събитието. Съобразете дизайна, визията и музикалната тема, дори храната, с това. Използвайте необходимите технологии, приложения, изкуствен интелект.

 

 

Дизайн за събитияОбвържете пространствените решения и декора с хронологията на събитието

Целта на дизайна на събитието е не да смае публиката и да покаже величието на дизайнера. Целта е чрез впечатляващите дизайнерски решения

  • да осигурите непрекъснат поток от преживявания и емоции, които въвличат всеки един в историята, която разказвате;
  • да накарате участниците да се почувстват ангажирани, съпричастни и приобщени;
  • да им осигурите възможност да натрупат ценен опит от различен характер.

Създайте така картата на планираните мини-събития и процеси, че всичко да се случва бързо, без пренаселеност на пространството и претрупаност във времето. Определете маршрутите от входа и мястото за регистрация до местата за хранене и срещи и до най-интересните атракции по начин, който ще накара всеки посетител да премине многократно край експозициите и кътовете за активности, важни за вас. Направете го умело, без да оставяте усещане за манипулация.

 

Сътворете идентичност на събитието

Не залитайте по визия и декор, които са ефектни сами по себе си, но трудно се свързват със съдържанието и целите на събитието, с марката и нейната идентичност. Цялостният облик на вашето събитие трябва от една страна да подчертава индивидуалността и уникалността му. От друга – да го свързва с историята на марката и разпознаваемия ѝ образ.

Това е много по-просто да се каже, отколкото да се постигне, но пък ви гарантира успешност, добър и траен отзвук в социалните мрежи и медиите.

 

Накарайте участниците да обикнат вашето събитие Дизайн на събития

Всяко събитие, дори и да не си давате сметка, се прави, за да формира общност – на феновете, на лоялните потребители, на привържениците и т. н. За да бъде изпълнена тази задача, на участниците в събитието трябва да осигурите не само персонализирани преживявания, но и общи емоции, активности, които ги сближават и свързват, общи спомени.

Ако в съдържанието и дизайна те виждат своите ценности, разпознават своите интереси, чувстват се представени, вие сте постигнали много повече, отколкото сте очаквали. Вашата аудитория се идентифицира с вашето събитие. От тук нататък можете да разчитате на нея за всяко следващо издание на това събитие, на всяко друго събитие, организирано от вас. И това е максимумът, който можете да очаквате.

 

Нужна ви е помощ при разработване на дизайна за следващата ви проява? Обадете ни се, ще ви свържем с правилните хора!